T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SAKARYA / SAPANCA - Sapanca İlkokulu

Fen ve Bilim Atölyesi

Dünyadaki bilimsel çalışmalar, icatlar, keşifler aslında bir hayalin ürünüdür. Hayali olmayanın eseri de olmaz. Öğrencilere hayal kurdurmak, kurulan hayalleri hayata geçirme beceri kazandırmak 21. yüzyılda da karşılığı olan bir beceri olarak varlığını sürdürecektir.

Fen ve Bilim Atölyesi

Dünyadaki bilimsel çalışmalar, icatlar, keşifler aslında bir hayalin ürünüdür. Hayali olmayanın eseri de olmaz. Öğrencilere hayal kurdurmak, kurulan hayalleri hayata geçirme beceri kazandırmak 21. yüzyılda da karşılığı olan bir beceri olarak varlığını sürdürecektir. Üretken yetişkinlerin oluşturduğu bir toplum için çocuklarımızın yüksek kalitede, tecrübe temelli eğitim ve öğretime ihtiyacı var. Aksi takdirde 21. yüzyılın lider, öncü kadrolarını yetiştirmede başarısız olabiliriz.

 21. yüzyıl becerisine sahip olan nesli yetiştirmenin yolu, özgür beyinlere yatırım yapmak ve girişimci ruhu ateşleyebilmektir. Eleştirel düşünme ve problem çözme becerisi gelişmiş bir neslin yetiştirilmesi büyük önem taşımaktadır. 21.yüzyılda Küresel rekabet artacak, kültürlerarası işbirliği ve etkileşim hızlanacaktır. Bu yüzyılda küresel ortaklarımız, küresel komşularımız ve küresel müşterilerimiz olacaktır. Zihinsel çevikliğe ve esnekliğe sahip olmayan toplumların, rekabet etme, Arge ile ürettiğine pazar bulma olasılığı düşük olacaktır.

Sürekli gelişen ve hızlı bir şekilde değişen dünyamızda bireylerin bu değişime ayak uydurabilme ve farklı disiplinleri kullanarak yenilikçi ve özgün fikirler/ürünler ortaya koyabilme becerileri geliştirilmelidir. 

 Günümüz dünyasında Arge çalışmalarının önemi o kadar çok arttı ki şirketler bu çalışmalara milyonlarını hatta milyarlarını ayırmaktadır. Arge çalışmalarının temeli de laboratuarlardır. Çünkü icatlar buluşlar bu çalışmalar sayesinde ortaya çıkmaktadır.

Teknolojilerin eğitime adapte edilmesi yerine bireylerin farklı beceri ve yeteneklerini geliştirecek, yaratıcılıklarını artıracak, işbirlikli bir şekilde problemi ele alıp çözümler üretebilecekleri ve özgün düşünce/ürünler ortaya koyabilecekleri eğitim ortamları tasarlanmalıdır.

 

Çocukların, fen problemlerini çözme yetenekleri geliştikçe ve yaratıcılıkları arttıkça çevreleri ile iletişim kurmaları, hayat problemlerini çözmeleri daha da kolaylaşacaktır. Böylece kendi öğrenmeleri üzerinde de kontrol kurabileceklerdir.

 

Bilim, deyince ilk aklımıza gelen yerler laboratuarlardır. Fen Bilimleri Eğitimi konusunda asli unsur meraklı, azimli, araştırma yapmaktan ve başarısızlıktan yılmayan öğrenciler yetiştirmektir. Fen bilimleri alanında donanımlı bireyler yetiştirmek için araştırma yöntemleri doğru öğretilmelidir. Araştırma yöntemlerinin en önemlisi deney yapmaktır, çünkü bilimsel bilginin temel özelliği deneyle ispat edilebilir oluşudur. Fen eğitiminde laboratuarı kullanmanın faydaları burada ortaya çıkmaktadır.

Fen bilimlerinde ezberci öğrenme yerine kavrayarak öğrenmeyi sağlamanın esas metodu deney yaparak öğretmedir. Çünkü en iyi öğrenme biçimi yaparak/yaşayarak öğrenmedir. Böylelikle öğrencilerin derse aktif katılımı sağlanmaktadır.

Okulumuzda öğrencileri bu konuda oldukça şanslı sayılırlar çünkü okulumuzda çok güzel bir fen laboratuarı bulunmaktadır. Öğrencilerimiz birçok araç gereç ve deneyleri burada yapma imkânına sahiptirler.

 Laboratuar öğrencide:

1.Kalıcı öğrenmeyi

2.Psiko-motor beceriyi geliştirmeyi

3.Buluş yapma zevkini

4.Bilgileri günlük yaşamda kullanmayı

5.Problem çözmeyi

6.Birlikte iş yapmayı

              7.Yaratıcı düşünceyi geliştirmede olumlu katkılar sunmaktadır.

20-01-2020 20-01-2020
20-01-2020 20-01-2020
20-01-2020 20-01-2020
Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 21.01.2020 - Güncelleme: 27.02.2024 13:30 - Görüntülenme: 524
  Beğen | 4  kişi beğendi