Rehberlik; bireyi tanımak, onu kendisine tanıtmak, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, ilgi ve yeteneklerini geliştirmesi, çevresine sağlıklı ve dengeli bir uyum sağlaması ve böylece kendini gerçekleştirmesi için yürütülen hizmetlerdir.
Okulumuzda Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Anlayışına dayalı bir PDR Programı oluşturulmakta ve uygulanmaktadır.
• Rehberlik çalışmalarımız, öğrencilerimize yaşam becerileri ve yeterlilik kazandırmayı hedefler.
• Anasınıfından 4.sınıfa kadar öğrencilerin gelişim dönem özellikleri ve ihtiyaçları düşünülerek çalışmalar belirlenir ve programda etkinliklere, sunumlara yer verilir.
• Çalışmalarımız sadece rehber öğretmenin değil, diğer öğretmenlerin de yer aldığı ekip çalışmasına dayanır.
• Gelişimsel yaklaşımda rehber öğretmen öğrencilere destek veren danışman rolünde yer alır.
• Bireysel görüşmeler; öğrencinin talebi, velisinin yada öğretmenlerinin gözlem ve isteği doğrultusunda gerçekleştirilir.
• Sadece sorun yaşayan öğrencilerle uzun süreli bireysel görüşme yerine tüm öğrencilerin gelişimini hedef alan çalışmalara öncelik verilir.
ÖĞRENCİLERİMİZE YÖNELİK REHBERLİK ÇALIŞMALARIMIZ
Oryantasyon Çalışmaları;
Okula yeni başlayan sınıflarımız, aramıza yeni katılan öğrencilerimiz için okula uyum çalışmaları yapılır. Yeni gelen öğrencilerimize okulumuz, okuldaki etkinlikler, kulüpler, öğrenci meclisi, rehberlik servisi hakkında bilgi verilir. İhtiyaçlarını nereden ve nasıl karşılayacağı ile ilgili açıklamalar yapılır. Oryantasyon programımızın içeriği "büyüme, gelişim, sürecin getirdikleri, beklentiler, sorumluluklar ve motivasyon"dur.
Okula Dönüş Etkinlikleri;
Okulun ilk günü öğrencilerin okula geri dönüşlerini kolaylaştıracak, arkadaşları ve yeni öğretmenleri ile yakınlaşmasını sağlayacak sınıf içi etkinlikler PDR Servisi tarafından hazırlanır, sınıf rehber öğretmeni tarafından uygulanır.
Sınıf Rehberlik Etkinlikleri;
Kişisel-Sosyal rehberlik etkinlikleri; Sınıf öğrencilerin sosyal ortamıdır. Sosyal ilişkilerin gelişimi, yakınlaşma, yardımlaşma, işbirliği gibi toplumsal özelliklerin gelişimi için küçük grup etkinlikleri sınıflarda düzenli ve sistemli olarak yapılır.
Eğitsel Rehberlik Etkinlikleri;
Tüm öğrenciler eğitsel rehberlik hizmetlerine ihtiyaç duyar bu yüzden sınıf rehberliği şeklinde sunulur. Etkin ders çalışma becerileri başarıyı engelleyen etmenler ve bunları ortadan kaldırma, zamanı iyi kullanma, plan yapma ve uygulama, motivasyon ve hedef belirleme, sınav kaygısı konularında her yıl program çerçevesinde sınıflarda öğrenciye sunulur.
Grup Rehberlik Çalışmaları;
Psikolojik Danışmanlarımız öğrencilerimize grup çalışmaları ve sınıf sunumları yaparak farklı gelişim alanlarındaki ihtiyaçların karşılanmasını ve yaşam becerilerini kazandırmayı hedefler.
• İletişim
• Akran İlişkileri
• Farklılıklara Saygı
• Akran Zorbalığı
• Uygun Reddetme Davranışı- Hayır diyebilme
• Stresle Başetme
• Kendini ifade edebilme
• Çalışma ve Öğrenme Becerileri
• Öğrenme Stilleri
• Hedef Belirleme ve Motivasyon
• Karar verme
• Planlama ve Organizasyon Becerisi
• Problem Çözme Becerileri
• Çatışma Çözme
• Öfke Kontrolü
• Güvenli İnternet Kullanımı
• Olumsuz Duyguları Yönetebilme
Bireysel Görüşmeler;
Öğrencilerimizin duygusal, bilişsel, sosyal ve akademik gelişimlerinin takip edilebilmesi ve bu alanlarda karşılaşılabilecek zorlukların üstesinden gelmelerine yardımcı olmak amacıyla ihtiyaç doğrultusunda yapılan görüşmelerdir. Bireysel görüşmeler; öğretmenin öğrencisini yönlendirmesi, doğrudan öğrencinin talep etmesi, velinin isteği ya da psikolojik danışmanın gerek görmesi durumlarında gerçekleşir.
ÖĞRETMENLERİMİZE YÖNELİK REHBERLİK ÇALIŞMALARIMIZ
• Sınıf Rehberlik Programı
• Sınıf Takip Toplantıları
• Seminer ve Konferanslar
VELİLERİMİZE YÖNELİK REHBERLİK ÇALIŞMALARIMIZ
• Bireysel Görüşmeler
• Veli Seminerleri
• Aile Eğitimleri